Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

fidulec

wpisy na blogu

Wylewki

Blog:  fidulec
Data dodania: 2019-05-11
wyślij wiadomość

  

Hej.

W końcu się udało i mam wylewki. W poniedziałek, zgodnie z umową prace zaczął hydraulik. Rozłożenie podłogówki zajęło mu niecałe dwa dni. Po dłuższym zastanowieniu i rozmową z hydraulikiem w sypialniach i w garażu będą grzejniki. Reszta - podłogówka. Zgodnie z sugestiami, nie ma pod zabudową stałą i wanną.

W czwartek raniutko przyjechała firma od wylewek. Cieszyłam się jak dziecko, gdy widziałam jak zwożą towar i jak się dużo ludzi kręci po mojej budowie 😊

W pracy usiedziałam do 13.00 i z wypiekami na twarzy wróciłam na budowę. Chłopaki w zasadzie kończyli.

Koszt wylewek za 148m - 4350 zł.

W piątek po pracy pojechałam zobaczyć moje nowe wyleweczki i je podlać. Pan z firmy, doradził mi, żebym rozłożyła sobie styropian, i po nim chodziła. Tak też zrobiłam. Miałam tylko jeden kłopot. Ktoś zwinął mi końcówkę od węża 🙁

Jakoś poszło 😊. Teraz chwilka wolnego i ruszam z sufitami.

Pozdrawiam Was serdecznie.

Marta




tagi
wylewki
23Komentarze
libra83  
Data dodania: 2019-05-11 16:31:31
Podłogówka
Jestem ciekawa z jakiego powodu nie zdecydowaliście się na podłogówkę na całości ?
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-05-11 22:40:11
Hej. Dzieciaki są alergikami i z tego co mówił hydraulik, lepsze w sypialni dla nich są grzejniki. Unosi się mniej kurzu. Natomiast do garażu mam bardzo długi, niski grzejnik, który wcześniej kupił mój mąż i doszliśmy z hydraulikiem do wniosku, że można go wykorzystać. Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do libra83
Data dodania: 2019-05-11 22:54:31
Z tym kurzem i alergikami to jakaś bzdura jest i krąży po necie ciągle. Takie zjawisko nie występuje 🙃
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec
libra83  
Data dodania: 2019-05-12 07:56:55
Rozumiem. Chociaż mnie nie przekonuje ten argument bo przecież na podłogówce podłoga zimą ma pewnie podobną temperaturę co latem. To z gorących grzejników przy ogrzewaniu z wykorzystaniem wysokiej temperatury kurz łatwo się unosi. No ale praktyka pokaże rzecz jasna.
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec
Data dodania: 2019-05-11 17:26:54
Depczesz nam po piętach :D u nas rozklad podlogowki taki sam.
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-05-11 22:42:26
Staram się jak mogę 😂 I tak jesteście do przodu, bo macie już sufity. Pozdrawiam 😊
odpowiedz
Odpowiedź do 2cegielki
Data dodania: 2019-05-12 09:42:14
Mamy strop betonowy wiec tylko sufity tynkowane :)
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec
Data dodania: 2019-05-11 20:07:25
Żałuj, że masz układ mieszany - sam wiem po sobie - 100% podłogówki (mam tylko w części mieszkalnej) a chciałbym też teraz mieć ją w garażu i kotłowni ;)
odpowiedz
libra83  
Data dodania: 2019-05-11 20:35:28
Martusia, jak w piosence, żal nic tu nie pomoże :) sytuacje są różne. Jestem ciekawa jakie w tym przypadku argumenty stały za takim mieszanym systemem.
odpowiedz
Odpowiedź do martusia91
Data dodania: 2019-05-11 20:46:56
Na pewno nie ekonomia i komfort mieszkania ;)
odpowiedz
Odpowiedź do libra83
Data dodania: 2019-05-11 20:50:18
A czemu Ci brakuje w garażu i kotłowni ? Bo my mamy ale nie wiem po co :D
odpowiedz
Odpowiedź do martusia91
Data dodania: 2019-05-11 21:45:39
Bo mam niepotrzebnie przekombinowany układ w kotłowni - 2 rozdzielacze, jeden z osobną pompą, sterowanie każdym rozdzielaczem osobno, 2 różne temperatury zasilania - po prostu zbędne rzeczy gdyby wszystko było w podłogówce ;)
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
fidulec  
Data dodania: 2019-05-11 22:45:24
W kotłowni mam. A czy będę żałować, że nie wszędzie? Możliwe. Ale jak się tak zastanowić, to dużo rzeczy, które już mam zrobione, teraz zrobiła bym inaczej 😂 Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do martusia91
Data dodania: 2019-05-11 20:47:28
Ciesz się z tego jak masz i ważne że jest zrobione :) kto jak ma tak ma :) Po wylewkach domek nabiera nowego charakteru a końcówki od węża już nie znajdziesz bo pewnie zabetonowana :D Jakie będziesz miała ogrzewanie ? Gaz czy jakieś paliwo stałe ?
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-05-11 22:49:45
Hej. Dzięki. Cieszę się jak dziecko. Teraz myślę, że masz rację z tą końcówką-pewnie zostanie ze mną na wieki 😂 Ogrzewanie ma być gazowe, choć coś gazownia się ociąga z przyłączami. Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do marchos87
Data dodania: 2019-05-11 23:05:18
No pięknie! super! Teraz, dopiero widać jak te pomieszczenia wyglądają. Pamiętam ja się sama jarałam wylewką - jak dziecko.
odpowiedz
Data dodania: 2019-05-13 08:23:15
jest pięknie :) szkoda, że nie zdecydowałaś się na podłogówkę po całości. Trzymam kciuki za sufity, u nas PODOBNO zaczynają dzisiaj :P
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-05-13 11:43:46
😘 dziękuję. No to teraz walczymy z sufitami. Potem już będzie z górki, chyba 😂 Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do mariemil2018
Data dodania: 2019-07-07 07:28:14
Polewałaś wylewki wodą? Nam nie kazali nic takiego robić. Mieliśmy szczelnie pozamykać okna i drzwi i samo miało schnąć i dochodzić do siebie.
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-07-07 17:37:32
Hej. Tak, polowałam zgodnie z wytycznymi. Najpierw okna rzeczywiście miały być zamknie, a potem pełne wietrzenie. Ciekawe, skąd taka rozbieżność?
odpowiedz
Odpowiedź do kurowska_ambrozja_c
Data dodania: 2019-07-07 21:33:23
Co ekipa to inną techniką. Najważniejsze żeby była dobra podłoga. Będziesz wygrzewać posadzkę przed kładzeniem podłogi?
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec
fidulec  
Data dodania: 2019-07-07 21:47:26
No niestety nie mam czym. Walczę z gazownią 😕. Hahaha, polowałam zamiast polewałam. Oj ten słownik 😂.
odpowiedz
Odpowiedź do kurowska_ambrozja_c
Data dodania: 2019-07-07 22:39:29
My też jeszcze nie mamy przyłącza gazu a miało być w maju.
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec

Wesołego Alleluja

Blog:  fidulec
Data dodania: 2019-04-18
wyślij wiadomość


Hej.

Wiem, że jeszcze wcześnie na życzenia, ale potem wpadnę w wir przygotowań i zapomnę. 

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych, życzę Wam wszystkiego najlepszego, świąt w gronie kochającej rodziny, spokoju, odpoczynku i zdrowia oraz  wiary w to,  że cokolwiek zapragnieny, spełni się !!! 

Pozdrawiam Marta


7Komentarze
endo321  
Data dodania: 2019-04-18 21:25:15
Zdrowych,rodzinnych,jajczanych świąt dla Ciebie i całej rodziny oraz wszystkich budujących .
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-18 22:09:43
😘😘😘
odpowiedz
Odpowiedź do endo321
Data dodania: 2019-04-18 23:28:49
Dziękuję i również pięknych świąt życzę ☺
odpowiedz
Data dodania: 2019-04-19 09:40:11
Wesołych świąt i odpoczynku w święta
odpowiedz
Data dodania: 2019-05-06 08:33:06
jak wylewki?
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-05-06 10:34:13
Jeszcze nie ma. Dziś zaczął hydraulik rozkładać podłogówkę, więc może uda się zrobić jeszcze w tym tygodniu. A jak wasze? Schną?
odpowiedz
Odpowiedź do mariemil2018
Data dodania: 2019-05-06 15:29:03
schną schną :) czekamy na zabudowę poddasza! i szukamy glazurnika, bo z terminami kiepsko, od dwóch usłyszeliśmy termin na.... grudzień!
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec

Meble na podłogówce

Blog:  fidulec
Data dodania: 2019-04-17
wyślij wiadomość

Witajcie.

Dziś od rana nurtuje mnie jedno pytanie:        "czy podłogówkę rozkłada się pod meblami stałymi np: kuchennymi, czy nie?"

Jedni piszą:

"Przewodów ogrzewania podłogowego nie układa się w tych miejscach, w których podłoga zostanie później zabudowana w takim stopniu, że przekazywanie przez nie ciepła do wnętrza będzie niemożliwe lub ograniczone. W kuchniach dotyczy to miejsc, w których będą stały szafki lub urządzenia kuchenne. Nie układa się w nich także przewodów grzejnych pod wyspami i półwyspami.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Podobnie jest w łazienkach – nie robi się w nich ogrzewania podłogowego pod zabudowanymi wannami lub prysznicami z brodzikiem. Oczywiście nie dotyczy to miejsc pod wolnostojącymi wannami na wysokich, ozdobnych nóżkach oraz pryszniców bez brodzika z odpływem bezpośrednio w podłodze.

Uwaga! Niektórzy instalatorzy radzą dać dodatkowy przewód pod szafkami kuchennymi lub łazienkowymi. Jeśli są to szafki wprawdzie na nóżkach, ale osłoniętych od frontu zdejmowanym cokołem, to poprowadzenie pod nimi takiego nadliczbowego przewodu może być pożyteczne. Podniesie on bowiem temperaturę znajdującej się pod nimi podłogi, dzięki czemu jest większe prawdopodobieństwo, że nie będzie się na niej wykraplać wilgoć. To zaś sprawi, że pod szafkami – pod którymi ruch powietrza jest z natury ograniczony – nie powstaną sprzyjające warunki do rozwoju pleśni."

Czytałam też takie opinie: "że zmniejsza to zużycie prądu lodówki, że nie rozwija się grzyb, nie psują się meble...."

Z drugiej strony, co z kuchniami, gdzie są kaloryfery, które nie grzeją pod szafkami? Czy powinno rozkładać się podłogówkę w spiżarni?  Co o tym sądzicie i jak robiliście u siebie?

Pozdrawiam Marta


30Komentarze
wiki20091
Data dodania: 2019-04-17 11:18:49
My nie mamy w kuchni pod szafkami ani lodówka, znajomi robili sami i nawet nie pomyśleli i dali pod szafkami w kuchni A jak chodzi ogrzewanie to wszystko się topi w szafkach czekolady itp.nic nie moze mieć w środku.
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-17 12:13:31
Dzięki za info. Czekolada w ciekłym stanie skupienia to dla moich dzieciaków koszmar 😂 Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2019-04-17 15:21:06
Ty tak serio czy żartujesz? Ile ta podłoga ma stopni, że ogrzewając meble potrafi roztopić czekoladę? Większej bzdury nie wyczytałem jeszcze...
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2019-04-17 11:26:10
My ominęliśmy wannę, brodzik, pralkę, zabudowę kuchenną.
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-17 12:21:47
A jaki macie brodzik? Z płytek?
odpowiedz
Odpowiedź do tomandjerry
Data dodania: 2019-04-17 12:26:56
Tak, będzie z płytek. Tata chciał podjechać wężem pod prysznic, ale przed posadzką nie zdążyliśmy niestety osadzić odpływu i nie mamy podłogówki w tym miejscu. Posadzkarz ominął to miejsce i będziemy sami spadek robili... trochę na opak, ale już nam czasu zabrakło..
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec
fidulec  
Data dodania: 2019-04-17 12:40:18
Mój Hydraulik właśnie tak radził, żeby wylewkę pod prysznicem zrobił gość od płytek 😉
odpowiedz
Odpowiedź do tomandjerry
Data dodania: 2019-04-17 12:54:58
temat przerabiany u nas dopiero co. my zrobiliśmy tak: - pod wyspą kuchenną nie daliśmy ogrzewania, ale już pod szafkami ( zabudową kuchenną) przy oknie jeden obieg poszedł - żeby nie było grzyba jakby co :) - w spiżarce nie daliśmy ogrzewania a reszta standardowa, u nas nie ma ogrzewania jeszcze pod miejscem gdzie będą "instalowane" schody, żeby w przyszłości nie przebić rurki przy montażu :) w garażu też mamy ogrzewanie, z tym że co 20 cm, w domu co 10 cm.
odpowiedz
Data dodania: 2019-04-17 12:57:12
a co do prysznica, u nas odpływy liniowe, i nie mamy tam podłogówki - sam styropian i na to wylewka :) jeszcze uzupełniając poprzedni wpis, lodówka będzie w zabudowie. a czekolada? będzie przechowywana w spiżarce, albo w szafce na wyspie :)
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-17 13:24:23
To dobrze, że czekolada będzie bezpieczna 😁. Dzięki za sugestie. I co z waszymi wylewkami? Robicie dziś?
odpowiedz
Odpowiedź do mariemil2018
Data dodania: 2019-04-17 13:36:56
ajjj daj spokój.. właśnie się dowiedzieliśmy, że ani dziś ani jutro.. tylko dopiero po świętach :(((
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec
fidulec  
Data dodania: 2019-04-17 14:22:45
Przykre 😢. U mnie Hydraulik od 06.05 a wylewki koło 09.05. Chyba 🙄
odpowiedz
Odpowiedź do mariemil2018
Data dodania: 2019-04-17 15:45:43
My w spiżarni nie zrobiismy podlogowki. Tak samo nie zrobiliśmy pod zabudową w kuchni. Nie zrobiliśmy tez pod wanną i prysznicem :)
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-17 16:23:30
Dzięki za info. Ja w spiżarni też nie planuję. Zastanawia mnie jednak prysznic 🤔
odpowiedz
Odpowiedź do karolinalabajczyk
Data dodania: 2019-04-17 16:40:18
Chyba uzytkownik 'lorki' ma rurki pod prysznicem, mozesz zapytać o opinie :)
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec
roleks  
Data dodania: 2019-04-17 16:59:00
Pod zabudową kuchenną nie daliśmy. Pod prysznicem (bez brodzika) tak i to jest super, szczególnie w zimę :)
odpowiedz
hk-46  
Data dodania: 2019-04-17 17:01:21
U nas pod szafkami nie ma rurek, nie ma tez w spiżarce. Takie były rady instalatora i wydawało się nam to logiczne.
odpowiedz
Data dodania: 2019-04-17 17:05:47
Wszystkie meble i zabudowane szafy mam ominięte rurami od podłogówki, w spiżarce nie mam wcale rurek, tak zaproponował instalator. W łazience pod połową brodzika mam rurki i w sumie nie czuje różnicy pod stopą, może dlatego że brodzik ma 4cm i pełne wypełnienie które izoluje, a dodatkowo w rury szło tej zimy tylko max 28stopni 😉
odpowiedz
ewiczka  
Data dodania: 2019-04-17 18:14:01
My nie daliśmy podłogówki pod szafkami kuchennymi, wyspą, zabudowaną wanną. Mamy ją pod prysznicem (bez brodzika). Tak nam doradzili fachowcy.
odpowiedz
Data dodania: 2019-04-17 18:33:27
My mamy podłogówkę pod zabudową w kuchni (gdyż obie ściany w kuchni gdzie będą meble są ścianami zewnętrznymi) i pod prysznicem też mamy (nie będzie brodzika).
odpowiedz
madic27  
Data dodania: 2019-04-17 19:48:44
My nie mamy podłogówki pod szafkami w kuchni. Reszta domu cała w podłogówce. Mamy rurki pod prysznicem-nie bedzie typowego brodzika tylko płytki ze spadkiem. Pozdrawiam...
odpowiedz
Data dodania: 2019-04-17 20:41:54
Ja mam zrobioną podłogówke po całej powierzchni podłogi. Pod meblami w kuchni, wanną i prysznicem. Jedynie spiżarnia jest bez podłogówki.
odpowiedz
Data dodania: 2019-04-17 22:18:36
Nie mamy podłógówki pod zabudową, ani w kuchni ani łazience. Mija się to z celem. 15 lat i żadnej wilgoci pod szafkami. W tym domu również nie będziemy robić, nie ma sensu. Podgrzewanych szafek nie potrzebuję:)
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-17 22:25:30
Bardzo Wam wszystkim dziękuję za podzielenie się ze mną swoimi doświadczeniami. Są dla mnie cenniejsze niż wszystkie artykuły z netu 😊
odpowiedz
p_meg1  
Data dodania: 2019-04-18 08:43:28
Z doświadczenia brata - nie zrobił ogrzewania pod szafkami w kuchni i teraz żałuje, bo jak się stoi przy szafkach, to zimno w palce u stóp, więc ja mam rurki kawałek pod szafkami i myślę, że w palce będzie ciepło. Z doświadczenia kuzyna - nie robić ogrzewania podłogowego w spiżarce, bo jest za ciepło na niektóre produkty. Porada od hydraulika - nie robi się ogrzewania pod prysznicami w promieniu min.20 cm od odpływu, bo może syfon wysychać i będą zapaszki. A i jeszcze brat żałuje, że puścił linię grzewczą do garażu przez środek korytarza, bo jak ma tam niższą temperaturę lub całkiem wyłączone, to niestety podłoga jest chłodniejsza - teraz by puścił przy ścianie.
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-18 11:42:19
Dzięki 😁
odpowiedz
Odpowiedź do p_meg1
Data dodania: 2019-04-18 15:17:06
Różnica polega na tym, że POD meblami się nie robi, ale przy ich krawędzi na otwartej przestrzeni jak najbardziej:) Jak się domyślam, fachowiec nie zrobił tego jak należy stąd zimno w stopy:)
odpowiedz
Odpowiedź do p_meg1
Data dodania: 2019-04-18 16:44:47
Mój hydraulik twierdzi, że robi się wszędzie, ale pod zabudową rzadziej kładzie się rurki. Jeśli chodzi o prysznic to nie wyobrażam sobie mieć wszędzie ciepłą podłogę, a pod prysznicem stać na zimnych kaflach. A więc u nas obowiązkowo wszędzie 😀
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-18 18:21:02
I bądź tu babo mądra 😂😂 Ps. Dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do elapiotr
Data dodania: 2019-05-07 05:18:29
Hej u nas pod zabudową stałą w kuchni i przedpokoju oraz w spiżarni nie zrobili nam podłogówki, w łazience w sumie nie wiem. Wyszłam z założenia że hydraulik ma doświadczenie i wie jak zrobić ;)
odpowiedz

Jedno czy dwufunkcyjny?

Blog:  fidulec
Data dodania: 2019-04-15
wyślij wiadomość

Witajcie.

Siedząc na kanapie i lecząc obolałe kolana po rozkladaniu styro rozważam kwestię pieca gazowego. I pytanie brzmi: "jedno, czy dwufunkcyjny? Który będzie dla mnie lepszy?" Poszperałam trochę w necie i oto co znalazłam:


Kocioł jednofunkcyjnyKocioł dwufunkcyjny
 - jest tańszy od dwufunkcyjnego, ale trzeba do niego dokupić drogi podgrzewacz wody użytkowej;
- może podgrzewać wodę zgromadzoną w zasobniku, dzięki czemu można magazynować jej dużo i korzystać z niej prawie bez ograniczeń;
- zasobnik umożliwia zastosowanie cyrkulacji, więc po odkręceniu kranu nie trzeba czekać, aż dopłynie do niego ciepła woda;
- zainstalowanie kotła jednofunkcyjnego z zasobnikiem jest bardziej kłopotliwe niż dwufunkcyjnego ze względu na większą liczbę elementów, które muszą się znaleźć w tej instalacji;
- można go kupić w tańszej wersji wiszącej albo w wersji stojącej, z bardzo trwałym, solidnym żeliwnym wymiennikiem ciepła, który najlepiej nadaje się do zamontowania w instalacjach grzewczych starego typu;
- woda zgromadzona w zasobniku współpracującym z kotłem jednofunkcyjnym stygnie, więc musi być powtórnie ogrzewana, co jest przyczyną większego zużycia energii.
 - jest tańszy od zestawu złożonego z kotła jednofunkcyjnego i podgrzewacza wody;
- zajmuje niewiele miejsca;
- podgrzewa tylko tyle wody, ile w danej chwili potrzebujemy;
- strumień ciepłej wody przygotowywany w podgrzewaczu przepływowym jest ograniczony;
- temperatura ciepłej wody w kranie jest niestabilna – może się zmieniać wraz z wielkością strumienia, na przykład na skutek wahań ciśnienia wody w instalacji czy odkręcenia w tym samym czasie innego kranu;
- aby podgrzewacz się uruchomił, potrzebny jest silny strumień wody, co nie sprzyja jej oszczędzaniu;
- w instalacji z podgrzewaczem przepływowym nie można zastosować cyrkulacji ciepłej wody, więc gdy kran jest bardzo oddalony od kotła, na ciepłą wodę trzeba czekać nieraz nawet kilkadziesiąt sekund.



Kotły dwufunkcyjne są z założenia przeznaczone do niedużych domów, w których punkty poboru ciepłej wody znajdują się blisko kotła. Ważne jest, by z ciepłej wody rzadko korzystały jednocześnie dwie osoby. W praktyce oznacza to, że kotły dwufunkcyjne nadają się do domów z jedną łazienką, najlepiej sąsiadującą z kuchnią. Kocioł powinien być zainstalowany w jednym z tych dwóch pomieszczeń, aby był jak najbliżej punktu poboru wody. W przeciwnym razie trzeba będzie długo czekać, aż dopłynie ona z kotła do kranu. 

Gdy punkty poboru wody są od siebie oddalone (na przykład kuchnia nie sąsiaduje z łazienką), kocioł lepiej umieścić w pobliżu miejsca, w którym częściej odkręca się kran z ciepłą wodą (zwykle w kuchni). Wówczas mniej wody zmarnuje się, spływając do kanalizacji, kiedy będzie się czekało na jej podgrzanie. Jeżeli długość rury, którą woda płynie z kotła do kranu, przekracza 7 m, czas oczekiwania jest już dokuczliwie długi.
Do dużego domu z dwiema (lub więcej) łazienkami, w którym mieszkają więcej niż trzy osoby, powinno się wybrać kocioł jednofunkcyjny z pojemnościowym podgrzewaczem wody. Tylko wtedy mieszkańcom nie będzie dokuczać niestabilna temperatura wody i jej ograniczona wydajność. Możliwe będzie także zastosowanie cyrkulacji ciepłej wody, bez której trudno się obejść w dużej instalacji.
Dzięki dodatkowym przewodom cyrkulacyjnym ciepła woda cały czas krąży w instalacji, przepływając przez zasobnik, w którym jest utrzymywana zadana temperatura. Wobec tego woda w rurach również ma zbliżoną temperaturę – nie stygnie, jak w instalacji bez cyrkulacji, i jest dostępna od razu po odkręceniu kranu.

Powierzchnia użytkowa mojego domu to 112 m2. Zamieszkam w nim z dwójką dzieci. Mamy szambo. Łazienka jest w jednym końcu, a kuchnia w drugim końcu domu. Dodam, że na tym etapie liczę kasę po 5 razy. Jaki piec wybrać? Jeśli z zasobnikiem, to ile litrów? Co radzicie? Jak zrobiliście u siebie?

Dzięki za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam

Marta


16Komentarze
pebek
Data dodania: 2019-04-15 21:45:35
Tylko jednofunkcyjny max 14 kw zasobnik 100-150l.
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-17 07:24:24
Dzięki. A polecasz jakiś konkrety model?
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
marloni  
Data dodania: 2019-04-15 21:57:45
powiem tak... mamy teraz 1funkcyjny i już nie chcemy. Cyrkulacja jest nieekonomiczna. Przy większym zuzyciu wody gdy do zbiornika wlatuje ta jeszcze nieogrzana wysteouje brak ciepłej wody w kranie. Należy poczekać na dogrzanie. Może zależy od nastawień - mimo wszytsko nieekonomiczne. Gdzieś czytałam że są podgrzewacze przepływowe na czujkę, montowane w łazience, przy baterii. Załączają się na ten czas gdy w rurach nadal jest zimna woda a potem wyłaczają. dobra rzecz gdy np łazienka oddalona jest od pieca. Niecierpie myć rąk w zimnej wodzie :) Może jestem laikiem ale u mnie przy cyrkulacji i tak wciąz jest zimna woda w kranie (przez co marnujemy wodę) dlatego średnio mnie przekonuje takie rozwiązanie...
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-17 07:26:34
Dzięki. Poczytam o tym, bo też nie lubię myć rąk w zimnej wodzie.
odpowiedz
Odpowiedź do marloni
Data dodania: 2019-04-16 09:09:51
zeby nie robic cyrkulacji mozna zastosowac elektryczny podgrzewacz przeplywowy pod zlewem tym sposobem do kuchni idzie tylko woda zimna,takie rozwiazanie planowalismy kiedy myslelismy jeszcze o parterowce, nasz wybor padl na Biawar, co do kotla dobrze go dostosowac do trybu funkcjonowania w domu, to co pisze marloni niepokoi mnie o tyle ze chcielismy zasobnik do kotla na dwie lazienki zeby korzystac z nich w tym sanym czasie, a tu sie okazuje ze to nie dziala...tak czy inaczej nie ma rozwiazan zerokosztowych, w kazdym systemie grzania wody jest gdzies strata
odpowiedz
ulus  
Data dodania: 2019-04-16 09:53:30
My od początku myśleliśmy że kupimy 1 funkcyjny z zasobnikiem 150l a jak przyszedl czas na zakup to instalator doradził nam 2funkcyjny z wbudowanym zasobnikiem 40l, i to była super decyzja! Cała instalacja jest nieporownywalnie mniejsza, bardziej ekonomiczna bo stałe podgrzane jest tylko 40l a nie 150, mieszkamy już 4 miesiące z dwójką małych dzieci i nigdy nie zabrakło nam cieplej-goracej wody. U nas jest Ariston Class one b.
odpowiedz
Data dodania: 2019-04-16 10:14:55
a zdarza Wam się korzystać z dużego poboru wody ciepłej w dwóch łazienkach jednocześnie? nie ma wtedy problemu? pytam się bo to jest dla nas priorytet
odpowiedz
Odpowiedź do ulus
fidulec  
Data dodania: 2019-04-17 07:28:44
Dzięki za podpowiedź. Przegadam temat takiego pieca z hydraulikiem 😊
odpowiedz
Odpowiedź do ulus
Data dodania: 2019-04-16 11:25:00
Polecam jednak kocioł jednofunkcyjny. W naszym domu pracuje Saunier duval theila condens o mocy 18kW. (Dom 205 m2). Rodzina 2+2. Zasobnik 120l ale polecał bym nieco większy bo zdarzało się że 4 osoby jedna za druga chcą wziąć prysznic i ostatnia musiała poczekać około 10 min na gorącą wodę. Co do cyrkulacji to nie wyobrażam sobie instalacji bez niej. Ciepła woda dostępna jest prawie natychmiast. Dla zwiększenia ekonomii pompa do jej cyrkulacji włączana jest automatycznie wg timera + wyłączana po zazbrojeniu alarmu jak niema nikogo w domu.
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-17 07:31:03
Dzięki. Ciekawe rozwiązanie z podłączeniem do alarmu.
odpowiedz
Odpowiedź do mokonski
endo321  
Data dodania: 2019-04-16 18:54:55
JEDNOFUNKCYJNY
MY MAMY JEDNOFUNKCYJNY ZŁÓŻCIE WNIOSEK CZYSTE POWIETRZE NAM ZWRÓCILI 17 TYSIAKÓW
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-16 20:11:56
Oczywiście, że złożę. Na gaz i piec. Czy na instalację ogrzewania też można?
odpowiedz
Odpowiedź do endo321
endo321  
Data dodania: 2019-04-16 20:22:48
Zakup pieca z montażem plus orurowanie tj Max 20000 zł,instalacja wew(montaż skrzynki plus pociągnięcie do domu 5tyś możecie też w formie niskoprocentowej pożyczki rekuperacje
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec
fidulec  
Data dodania: 2019-04-16 20:47:58
Dzięki, jutro druknę wniosek i wypełnię. A czy ktoś przyjeżdżał i sprawdzał np.: wasz piec zanin wypłacili kasę?
odpowiedz
Odpowiedź do endo321
Data dodania: 2019-04-16 22:42:42
Wypełnij i wydrukuj bo mają trzy miesiące na decyzję . Ja już drugi tydzień czekam 😉 a trzy miesiące się zabierałam do złożenia wniosku.
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec
Data dodania: 2019-04-17 07:59:10
długo czekaliście? ja złożyłam wniosek 27 listopada i do tego czasu cisza... nic się nie dzieje...
odpowiedz
Odpowiedź do endo321

Styro na podłodze

Blog:  fidulec
Data dodania: 2019-04-13
wyślij wiadomość

Witam.

Styropian rozłożony!!! Przyjechał w piątek rano a dziś go rozłożyłam 😊

Oczywiście sama nie dała bym rady, więc z pomocą przyszedł mi Szymek, który już nie raz pomagał. Przyjechało 56 paczek eps 100 i dwie rolki foli. Koszt 3,5 tyś. (podziękowania dla p. Piotra od tynków i wylewek, za załatwienie styro w dobrej cenie).  

Najpierw rozłożyliśmy folię:

A wyglądało to tak (jedna z sypialni- tu dało się rozłożyć folię pod rurkami):

Większe i mniejsze  szczeliny wypełnialiśmy pianką niskopreżną. Najtrudniej było zrobić łazienkę, kuchnię i kotłownię ze względu na dużą ilość rurek.

Kotłownia:

Salon:

Pracę zaczęliśmy o 8.00 a skończyliśmy o 20.00 z przerwą na obiad w pobliskim barze i uzupełnienie zapasów pianki (poszło prawie 6 dużych opakowań). Koło południa wpadł do nas jeszcze Tomek, kolega Szymka na kilka godzin i też pomagał (w tym miejscu dzięki dla niego, że przyjechał 40 km i bezinteresownie pomógł). 

Jest jedna rzecz, którą trzeba poprawić, a mianowicie trzeba wyciąć 3 progi między korytarzem a pokojami (zalecenie wylewkarza) i położyć tam styro, no i lepiej pozamiatać, bo dziś nie miałam już siły. Kupione nakolanniki nie przydały się. Dałam radę bez (choć pewnie jutro się okaże czy wstanę z łóżka 😂). Teraz zostało mi się modlić, by nagle, za sprawą jakiegoś cudu, mógł przyjść do mnie wcześniej hydraulik. Ale to zostawię na jutro, bo teraz padam na twarz, cycki, pysk, czy na co tam się jeszcze da paść.

Dobranoc 😊 


18Komentarze
Data dodania: 2019-04-13 23:24:23
Fantastycznie że Ci się udało, ale że miałaś jeszcze siłę na wpis na blogu po takim dniu to podziwiam ☺
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-14 08:12:04
Dzięki. Jak mnie dzieci zobaczyły w domu, to od razu przyniosły piżamę do łazienki i pościeliły łóżko. A jak długo nie wychodziłam spod prysznica, to córka pukała i pytała czy nie usnęłam 😂. A jak pisałam, to jednym okiem już spałam 😆.
odpowiedz
Odpowiedź do mojeendo
Data dodania: 2019-04-14 07:43:30
Świetna robota) będzie cieplutko
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-14 08:30:07
Dzięki. Już było czuć różnicę. W domu zimno jak w psiarni, ale jak się usiadło na rozłożonym styro, to było cieplej przynajmniej w tyłek 😂
odpowiedz
Odpowiedź do wichrowewzgorza
Data dodania: 2019-04-14 08:06:37
Brawo Ty! Super my w dwójkę układalismy trzy dni:)
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-14 08:36:12
Dzięki Aniu. Moi pomocnicy mieli wprawę w docinaniu styro, więc robota szła sprawnie. Nie wiem, jak to się stało, że nie miałam Cię w obserwowanych. Już to naprawiam 😁
odpowiedz
Odpowiedź do anka4848
Data dodania: 2019-04-14 19:02:37
No ja właśnie też nie wiem 😉 może dlatego ze ostatnio nic nie piszę wstyd mi dodawać zdjęcia jak nie mam nic do końca zrobione 😉
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec
Data dodania: 2019-04-14 11:47:09
Super, że się udało 😉
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-14 12:07:55
Dzięki 😊. Dziś odczuwam skutki uboczne: bolą kolana, kręgosłup i łokieć. Wogóle czuję się jak bym była z drewna. A może to już ten wiek? 😂
odpowiedz
Data dodania: 2019-04-14 16:06:20
niby styropian lekki ale daje w kość też wiem coś o tym, nieźle się z tym uwinęłaś, fajnie że kolejny temat do przodu, powodzenia z hydraulikiem
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-14 18:44:42
Dzięki Kasiu, powodzenie się przyda 😊
odpowiedz
Odpowiedź do kasiazwarmii
endo321  
Data dodania: 2019-04-14 18:39:15
Gratuluję wejścia w kolejny etap,oczywiście hydraulika to bardzo drogi etap ,ale bez niego ani rusz dalej.Z drugiej strony jak go skończysz to poczujesz że to już coraz bllżej wprowadzki,oczywiscie poczujesz też radosć,dume i dziure w budżecie ,hi hi.Pozdrawiam cieplutko,życzę wymarzonej przeprowadzki przed rokiem szkolnym.Pa,pa pa
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-14 18:49:26
Dzięki kochana. A co u Was? Dawno nic nie pisałaś 😭. Udało się załatwić zwrot z wniosku "czyste powietrze"?
odpowiedz
Odpowiedź do endo321
Data dodania: 2019-04-15 08:29:15
super robota! to teraz czekamy na wylewki :)
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-15 08:42:31
Dzięki. Jeszcze modły o hydraulika 😂. A Wam udało się załatwić wcześniej wylewki?
odpowiedz
Odpowiedź do mariemil2018
Data dodania: 2019-04-15 09:08:46
styropian mamy już rozłożony, będziemy dzisiaj dzwonić. wstępny plan: środa-czwartek :), ale może uda się wcześniej
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec
Data dodania: 2019-04-15 09:25:35
My też sami kładliśmy styropian z naszym dziecię :) i to był mega miło spędzony czas :) mimo zmęczenia, dobrze bawiliśmy się :) Gratulacje dla Was :)
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-15 09:43:57
Dzięki. Moje dzieciaki nie chciały. Wolały wykorzystać, że mama zajęta w myśl zasady: "chulaj dusza..." 😆
odpowiedz
Odpowiedź do koliberek
fidulec
ranga - mojabudowa.pl mistrz
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 65010
Komentarzy: 875
Obserwują: 80
On-line: 9
Wpisów: 57 Galeria zdjęć: 205
Projekt ENDO 2
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy bez poddasza bez piwnicy
MIEJSCE BUDOWY - Serock
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2019 listopad
2019 październik
2019 wrzesień
2019 sierpień
2019 lipiec
2019 maj
2019 kwiecień
2019 marzec
2018 grudzień
2018 listopad
2018 październik
2018 wrzesień
2018 sierpień

OBECNIE NA BLOGU
2 niezalogowanych użytkowników
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67131
Liczba wpisów: 222808
Liczba komentarzy: 903577
Liczba zdjęć: 681136
Liczba osób online: 189
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy