Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

fidulec

wpisy na blogu

Wesołego Alleluja

Blog:  fidulec
Data dodania: 2019-04-18
wyślij wiadomość


Hej.

Wiem, że jeszcze wcześnie na życzenia, ale potem wpadnę w wir przygotowań i zapomnę. 

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych, życzę Wam wszystkiego najlepszego, świąt w gronie kochającej rodziny, spokoju, odpoczynku i zdrowia oraz  wiary w to,  że cokolwiek zapragnieny, spełni się !!! 

Pozdrawiam Marta


7Komentarze
endo321  
Data dodania: 2019-04-18 21:25:15
Zdrowych,rodzinnych,jajczanych świąt dla Ciebie i całej rodziny oraz wszystkich budujących .
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-18 22:09:43
😘😘😘
odpowiedz
Odpowiedź do endo321
Data dodania: 2019-04-18 23:28:49
Dziękuję i również pięknych świąt życzę ☺
odpowiedz
Data dodania: 2019-04-19 09:40:11
Wesołych świąt i odpoczynku w święta
odpowiedz
Data dodania: 2019-05-06 08:33:06
jak wylewki?
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-05-06 10:34:13
Jeszcze nie ma. Dziś zaczął hydraulik rozkładać podłogówkę, więc może uda się zrobić jeszcze w tym tygodniu. A jak wasze? Schną?
odpowiedz
Odpowiedź do mariemil2018
Data dodania: 2019-05-06 15:29:03
schną schną :) czekamy na zabudowę poddasza! i szukamy glazurnika, bo z terminami kiepsko, od dwóch usłyszeliśmy termin na.... grudzień!
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec

Meble na podłogówce

Blog:  fidulec
Data dodania: 2019-04-17
wyślij wiadomość

Witajcie.

Dziś od rana nurtuje mnie jedno pytanie:        "czy podłogówkę rozkłada się pod meblami stałymi np: kuchennymi, czy nie?"

Jedni piszą:

"Przewodów ogrzewania podłogowego nie układa się w tych miejscach, w których podłoga zostanie później zabudowana w takim stopniu, że przekazywanie przez nie ciepła do wnętrza będzie niemożliwe lub ograniczone. W kuchniach dotyczy to miejsc, w których będą stały szafki lub urządzenia kuchenne. Nie układa się w nich także przewodów grzejnych pod wyspami i półwyspami.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Podobnie jest w łazienkach – nie robi się w nich ogrzewania podłogowego pod zabudowanymi wannami lub prysznicami z brodzikiem. Oczywiście nie dotyczy to miejsc pod wolnostojącymi wannami na wysokich, ozdobnych nóżkach oraz pryszniców bez brodzika z odpływem bezpośrednio w podłodze.

Uwaga! Niektórzy instalatorzy radzą dać dodatkowy przewód pod szafkami kuchennymi lub łazienkowymi. Jeśli są to szafki wprawdzie na nóżkach, ale osłoniętych od frontu zdejmowanym cokołem, to poprowadzenie pod nimi takiego nadliczbowego przewodu może być pożyteczne. Podniesie on bowiem temperaturę znajdującej się pod nimi podłogi, dzięki czemu jest większe prawdopodobieństwo, że nie będzie się na niej wykraplać wilgoć. To zaś sprawi, że pod szafkami – pod którymi ruch powietrza jest z natury ograniczony – nie powstaną sprzyjające warunki do rozwoju pleśni."

Czytałam też takie opinie: "że zmniejsza to zużycie prądu lodówki, że nie rozwija się grzyb, nie psują się meble...."

Z drugiej strony, co z kuchniami, gdzie są kaloryfery, które nie grzeją pod szafkami? Czy powinno rozkładać się podłogówkę w spiżarni?  Co o tym sądzicie i jak robiliście u siebie?

Pozdrawiam Marta


30Komentarze
wiki20091
Data dodania: 2019-04-17 11:18:49
My nie mamy w kuchni pod szafkami ani lodówka, znajomi robili sami i nawet nie pomyśleli i dali pod szafkami w kuchni A jak chodzi ogrzewanie to wszystko się topi w szafkach czekolady itp.nic nie moze mieć w środku.
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-17 12:13:31
Dzięki za info. Czekolada w ciekłym stanie skupienia to dla moich dzieciaków koszmar 😂 Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2019-04-17 15:21:06
Ty tak serio czy żartujesz? Ile ta podłoga ma stopni, że ogrzewając meble potrafi roztopić czekoladę? Większej bzdury nie wyczytałem jeszcze...
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2019-04-17 11:26:10
My ominęliśmy wannę, brodzik, pralkę, zabudowę kuchenną.
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-17 12:21:47
A jaki macie brodzik? Z płytek?
odpowiedz
Odpowiedź do tomandjerry
Data dodania: 2019-04-17 12:26:56
Tak, będzie z płytek. Tata chciał podjechać wężem pod prysznic, ale przed posadzką nie zdążyliśmy niestety osadzić odpływu i nie mamy podłogówki w tym miejscu. Posadzkarz ominął to miejsce i będziemy sami spadek robili... trochę na opak, ale już nam czasu zabrakło..
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec
fidulec  
Data dodania: 2019-04-17 12:40:18
Mój Hydraulik właśnie tak radził, żeby wylewkę pod prysznicem zrobił gość od płytek 😉
odpowiedz
Odpowiedź do tomandjerry
Data dodania: 2019-04-17 12:54:58
temat przerabiany u nas dopiero co. my zrobiliśmy tak: - pod wyspą kuchenną nie daliśmy ogrzewania, ale już pod szafkami ( zabudową kuchenną) przy oknie jeden obieg poszedł - żeby nie było grzyba jakby co :) - w spiżarce nie daliśmy ogrzewania a reszta standardowa, u nas nie ma ogrzewania jeszcze pod miejscem gdzie będą "instalowane" schody, żeby w przyszłości nie przebić rurki przy montażu :) w garażu też mamy ogrzewanie, z tym że co 20 cm, w domu co 10 cm.
odpowiedz
Data dodania: 2019-04-17 12:57:12
a co do prysznica, u nas odpływy liniowe, i nie mamy tam podłogówki - sam styropian i na to wylewka :) jeszcze uzupełniając poprzedni wpis, lodówka będzie w zabudowie. a czekolada? będzie przechowywana w spiżarce, albo w szafce na wyspie :)
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-17 13:24:23
To dobrze, że czekolada będzie bezpieczna 😁. Dzięki za sugestie. I co z waszymi wylewkami? Robicie dziś?
odpowiedz
Odpowiedź do mariemil2018
Data dodania: 2019-04-17 13:36:56
ajjj daj spokój.. właśnie się dowiedzieliśmy, że ani dziś ani jutro.. tylko dopiero po świętach :(((
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec
fidulec  
Data dodania: 2019-04-17 14:22:45
Przykre 😢. U mnie Hydraulik od 06.05 a wylewki koło 09.05. Chyba 🙄
odpowiedz
Odpowiedź do mariemil2018
Data dodania: 2019-04-17 15:45:43
My w spiżarni nie zrobiismy podlogowki. Tak samo nie zrobiliśmy pod zabudową w kuchni. Nie zrobiliśmy tez pod wanną i prysznicem :)
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-17 16:23:30
Dzięki za info. Ja w spiżarni też nie planuję. Zastanawia mnie jednak prysznic 🤔
odpowiedz
Odpowiedź do karolinalabajczyk
Data dodania: 2019-04-17 16:40:18
Chyba uzytkownik 'lorki' ma rurki pod prysznicem, mozesz zapytać o opinie :)
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec
roleks  
Data dodania: 2019-04-17 16:59:00
Pod zabudową kuchenną nie daliśmy. Pod prysznicem (bez brodzika) tak i to jest super, szczególnie w zimę :)
odpowiedz
hk-46  
Data dodania: 2019-04-17 17:01:21
U nas pod szafkami nie ma rurek, nie ma tez w spiżarce. Takie były rady instalatora i wydawało się nam to logiczne.
odpowiedz
Data dodania: 2019-04-17 17:05:47
Wszystkie meble i zabudowane szafy mam ominięte rurami od podłogówki, w spiżarce nie mam wcale rurek, tak zaproponował instalator. W łazience pod połową brodzika mam rurki i w sumie nie czuje różnicy pod stopą, może dlatego że brodzik ma 4cm i pełne wypełnienie które izoluje, a dodatkowo w rury szło tej zimy tylko max 28stopni 😉
odpowiedz
ewiczka  
Data dodania: 2019-04-17 18:14:01
My nie daliśmy podłogówki pod szafkami kuchennymi, wyspą, zabudowaną wanną. Mamy ją pod prysznicem (bez brodzika). Tak nam doradzili fachowcy.
odpowiedz
Data dodania: 2019-04-17 18:33:27
My mamy podłogówkę pod zabudową w kuchni (gdyż obie ściany w kuchni gdzie będą meble są ścianami zewnętrznymi) i pod prysznicem też mamy (nie będzie brodzika).
odpowiedz
madic27  
Data dodania: 2019-04-17 19:48:44
My nie mamy podłogówki pod szafkami w kuchni. Reszta domu cała w podłogówce. Mamy rurki pod prysznicem-nie bedzie typowego brodzika tylko płytki ze spadkiem. Pozdrawiam...
odpowiedz
Data dodania: 2019-04-17 20:41:54
Ja mam zrobioną podłogówke po całej powierzchni podłogi. Pod meblami w kuchni, wanną i prysznicem. Jedynie spiżarnia jest bez podłogówki.
odpowiedz
Data dodania: 2019-04-17 22:18:36
Nie mamy podłógówki pod zabudową, ani w kuchni ani łazience. Mija się to z celem. 15 lat i żadnej wilgoci pod szafkami. W tym domu również nie będziemy robić, nie ma sensu. Podgrzewanych szafek nie potrzebuję:)
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-17 22:25:30
Bardzo Wam wszystkim dziękuję za podzielenie się ze mną swoimi doświadczeniami. Są dla mnie cenniejsze niż wszystkie artykuły z netu 😊
odpowiedz
p_meg1  
Data dodania: 2019-04-18 08:43:28
Z doświadczenia brata - nie zrobił ogrzewania pod szafkami w kuchni i teraz żałuje, bo jak się stoi przy szafkach, to zimno w palce u stóp, więc ja mam rurki kawałek pod szafkami i myślę, że w palce będzie ciepło. Z doświadczenia kuzyna - nie robić ogrzewania podłogowego w spiżarce, bo jest za ciepło na niektóre produkty. Porada od hydraulika - nie robi się ogrzewania pod prysznicami w promieniu min.20 cm od odpływu, bo może syfon wysychać i będą zapaszki. A i jeszcze brat żałuje, że puścił linię grzewczą do garażu przez środek korytarza, bo jak ma tam niższą temperaturę lub całkiem wyłączone, to niestety podłoga jest chłodniejsza - teraz by puścił przy ścianie.
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-18 11:42:19
Dzięki 😁
odpowiedz
Odpowiedź do p_meg1
Data dodania: 2019-04-18 15:17:06
Różnica polega na tym, że POD meblami się nie robi, ale przy ich krawędzi na otwartej przestrzeni jak najbardziej:) Jak się domyślam, fachowiec nie zrobił tego jak należy stąd zimno w stopy:)
odpowiedz
Odpowiedź do p_meg1
Data dodania: 2019-04-18 16:44:47
Mój hydraulik twierdzi, że robi się wszędzie, ale pod zabudową rzadziej kładzie się rurki. Jeśli chodzi o prysznic to nie wyobrażam sobie mieć wszędzie ciepłą podłogę, a pod prysznicem stać na zimnych kaflach. A więc u nas obowiązkowo wszędzie 😀
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-18 18:21:02
I bądź tu babo mądra 😂😂 Ps. Dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do elapiotr
Data dodania: 2019-05-07 05:18:29
Hej u nas pod zabudową stałą w kuchni i przedpokoju oraz w spiżarni nie zrobili nam podłogówki, w łazience w sumie nie wiem. Wyszłam z założenia że hydraulik ma doświadczenie i wie jak zrobić ;)
odpowiedz

Jedno czy dwufunkcyjny?

Blog:  fidulec
Data dodania: 2019-04-15
wyślij wiadomość

Witajcie.

Siedząc na kanapie i lecząc obolałe kolana po rozkladaniu styro rozważam kwestię pieca gazowego. I pytanie brzmi: "jedno, czy dwufunkcyjny? Który będzie dla mnie lepszy?" Poszperałam trochę w necie i oto co znalazłam:


Kocioł jednofunkcyjnyKocioł dwufunkcyjny
 - jest tańszy od dwufunkcyjnego, ale trzeba do niego dokupić drogi podgrzewacz wody użytkowej;
- może podgrzewać wodę zgromadzoną w zasobniku, dzięki czemu można magazynować jej dużo i korzystać z niej prawie bez ograniczeń;
- zasobnik umożliwia zastosowanie cyrkulacji, więc po odkręceniu kranu nie trzeba czekać, aż dopłynie do niego ciepła woda;
- zainstalowanie kotła jednofunkcyjnego z zasobnikiem jest bardziej kłopotliwe niż dwufunkcyjnego ze względu na większą liczbę elementów, które muszą się znaleźć w tej instalacji;
- można go kupić w tańszej wersji wiszącej albo w wersji stojącej, z bardzo trwałym, solidnym żeliwnym wymiennikiem ciepła, który najlepiej nadaje się do zamontowania w instalacjach grzewczych starego typu;
- woda zgromadzona w zasobniku współpracującym z kotłem jednofunkcyjnym stygnie, więc musi być powtórnie ogrzewana, co jest przyczyną większego zużycia energii.
 - jest tańszy od zestawu złożonego z kotła jednofunkcyjnego i podgrzewacza wody;
- zajmuje niewiele miejsca;
- podgrzewa tylko tyle wody, ile w danej chwili potrzebujemy;
- strumień ciepłej wody przygotowywany w podgrzewaczu przepływowym jest ograniczony;
- temperatura ciepłej wody w kranie jest niestabilna – może się zmieniać wraz z wielkością strumienia, na przykład na skutek wahań ciśnienia wody w instalacji czy odkręcenia w tym samym czasie innego kranu;
- aby podgrzewacz się uruchomił, potrzebny jest silny strumień wody, co nie sprzyja jej oszczędzaniu;
- w instalacji z podgrzewaczem przepływowym nie można zastosować cyrkulacji ciepłej wody, więc gdy kran jest bardzo oddalony od kotła, na ciepłą wodę trzeba czekać nieraz nawet kilkadziesiąt sekund.



Kotły dwufunkcyjne są z założenia przeznaczone do niedużych domów, w których punkty poboru ciepłej wody znajdują się blisko kotła. Ważne jest, by z ciepłej wody rzadko korzystały jednocześnie dwie osoby. W praktyce oznacza to, że kotły dwufunkcyjne nadają się do domów z jedną łazienką, najlepiej sąsiadującą z kuchnią. Kocioł powinien być zainstalowany w jednym z tych dwóch pomieszczeń, aby był jak najbliżej punktu poboru wody. W przeciwnym razie trzeba będzie długo czekać, aż dopłynie ona z kotła do kranu. 

Gdy punkty poboru wody są od siebie oddalone (na przykład kuchnia nie sąsiaduje z łazienką), kocioł lepiej umieścić w pobliżu miejsca, w którym częściej odkręca się kran z ciepłą wodą (zwykle w kuchni). Wówczas mniej wody zmarnuje się, spływając do kanalizacji, kiedy będzie się czekało na jej podgrzanie. Jeżeli długość rury, którą woda płynie z kotła do kranu, przekracza 7 m, czas oczekiwania jest już dokuczliwie długi.
Do dużego domu z dwiema (lub więcej) łazienkami, w którym mieszkają więcej niż trzy osoby, powinno się wybrać kocioł jednofunkcyjny z pojemnościowym podgrzewaczem wody. Tylko wtedy mieszkańcom nie będzie dokuczać niestabilna temperatura wody i jej ograniczona wydajność. Możliwe będzie także zastosowanie cyrkulacji ciepłej wody, bez której trudno się obejść w dużej instalacji.
Dzięki dodatkowym przewodom cyrkulacyjnym ciepła woda cały czas krąży w instalacji, przepływając przez zasobnik, w którym jest utrzymywana zadana temperatura. Wobec tego woda w rurach również ma zbliżoną temperaturę – nie stygnie, jak w instalacji bez cyrkulacji, i jest dostępna od razu po odkręceniu kranu.

Powierzchnia użytkowa mojego domu to 112 m2. Zamieszkam w nim z dwójką dzieci. Mamy szambo. Łazienka jest w jednym końcu, a kuchnia w drugim końcu domu. Dodam, że na tym etapie liczę kasę po 5 razy. Jaki piec wybrać? Jeśli z zasobnikiem, to ile litrów? Co radzicie? Jak zrobiliście u siebie?

Dzięki za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam

Marta


16Komentarze
pebek
Data dodania: 2019-04-15 21:45:35
Tylko jednofunkcyjny max 14 kw zasobnik 100-150l.
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-17 07:24:24
Dzięki. A polecasz jakiś konkrety model?
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
marloni  
Data dodania: 2019-04-15 21:57:45
powiem tak... mamy teraz 1funkcyjny i już nie chcemy. Cyrkulacja jest nieekonomiczna. Przy większym zuzyciu wody gdy do zbiornika wlatuje ta jeszcze nieogrzana wysteouje brak ciepłej wody w kranie. Należy poczekać na dogrzanie. Może zależy od nastawień - mimo wszytsko nieekonomiczne. Gdzieś czytałam że są podgrzewacze przepływowe na czujkę, montowane w łazience, przy baterii. Załączają się na ten czas gdy w rurach nadal jest zimna woda a potem wyłaczają. dobra rzecz gdy np łazienka oddalona jest od pieca. Niecierpie myć rąk w zimnej wodzie :) Może jestem laikiem ale u mnie przy cyrkulacji i tak wciąz jest zimna woda w kranie (przez co marnujemy wodę) dlatego średnio mnie przekonuje takie rozwiązanie...
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-17 07:26:34
Dzięki. Poczytam o tym, bo też nie lubię myć rąk w zimnej wodzie.
odpowiedz
Odpowiedź do marloni
Data dodania: 2019-04-16 09:09:51
zeby nie robic cyrkulacji mozna zastosowac elektryczny podgrzewacz przeplywowy pod zlewem tym sposobem do kuchni idzie tylko woda zimna,takie rozwiazanie planowalismy kiedy myslelismy jeszcze o parterowce, nasz wybor padl na Biawar, co do kotla dobrze go dostosowac do trybu funkcjonowania w domu, to co pisze marloni niepokoi mnie o tyle ze chcielismy zasobnik do kotla na dwie lazienki zeby korzystac z nich w tym sanym czasie, a tu sie okazuje ze to nie dziala...tak czy inaczej nie ma rozwiazan zerokosztowych, w kazdym systemie grzania wody jest gdzies strata
odpowiedz
ulus  
Data dodania: 2019-04-16 09:53:30
My od początku myśleliśmy że kupimy 1 funkcyjny z zasobnikiem 150l a jak przyszedl czas na zakup to instalator doradził nam 2funkcyjny z wbudowanym zasobnikiem 40l, i to była super decyzja! Cała instalacja jest nieporownywalnie mniejsza, bardziej ekonomiczna bo stałe podgrzane jest tylko 40l a nie 150, mieszkamy już 4 miesiące z dwójką małych dzieci i nigdy nie zabrakło nam cieplej-goracej wody. U nas jest Ariston Class one b.
odpowiedz
Data dodania: 2019-04-16 10:14:55
a zdarza Wam się korzystać z dużego poboru wody ciepłej w dwóch łazienkach jednocześnie? nie ma wtedy problemu? pytam się bo to jest dla nas priorytet
odpowiedz
Odpowiedź do ulus
fidulec  
Data dodania: 2019-04-17 07:28:44
Dzięki za podpowiedź. Przegadam temat takiego pieca z hydraulikiem 😊
odpowiedz
Odpowiedź do ulus
Data dodania: 2019-04-16 11:25:00
Polecam jednak kocioł jednofunkcyjny. W naszym domu pracuje Saunier duval theila condens o mocy 18kW. (Dom 205 m2). Rodzina 2+2. Zasobnik 120l ale polecał bym nieco większy bo zdarzało się że 4 osoby jedna za druga chcą wziąć prysznic i ostatnia musiała poczekać około 10 min na gorącą wodę. Co do cyrkulacji to nie wyobrażam sobie instalacji bez niej. Ciepła woda dostępna jest prawie natychmiast. Dla zwiększenia ekonomii pompa do jej cyrkulacji włączana jest automatycznie wg timera + wyłączana po zazbrojeniu alarmu jak niema nikogo w domu.
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-17 07:31:03
Dzięki. Ciekawe rozwiązanie z podłączeniem do alarmu.
odpowiedz
Odpowiedź do mokonski
endo321  
Data dodania: 2019-04-16 18:54:55
JEDNOFUNKCYJNY
MY MAMY JEDNOFUNKCYJNY ZŁÓŻCIE WNIOSEK CZYSTE POWIETRZE NAM ZWRÓCILI 17 TYSIAKÓW
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-16 20:11:56
Oczywiście, że złożę. Na gaz i piec. Czy na instalację ogrzewania też można?
odpowiedz
Odpowiedź do endo321
endo321  
Data dodania: 2019-04-16 20:22:48
Zakup pieca z montażem plus orurowanie tj Max 20000 zł,instalacja wew(montaż skrzynki plus pociągnięcie do domu 5tyś możecie też w formie niskoprocentowej pożyczki rekuperacje
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec
fidulec  
Data dodania: 2019-04-16 20:47:58
Dzięki, jutro druknę wniosek i wypełnię. A czy ktoś przyjeżdżał i sprawdzał np.: wasz piec zanin wypłacili kasę?
odpowiedz
Odpowiedź do endo321
Data dodania: 2019-04-16 22:42:42
Wypełnij i wydrukuj bo mają trzy miesiące na decyzję . Ja już drugi tydzień czekam 😉 a trzy miesiące się zabierałam do złożenia wniosku.
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec
Data dodania: 2019-04-17 07:59:10
długo czekaliście? ja złożyłam wniosek 27 listopada i do tego czasu cisza... nic się nie dzieje...
odpowiedz
Odpowiedź do endo321

Styro na podłodze

Blog:  fidulec
Data dodania: 2019-04-13
wyślij wiadomość

Witam.

Styropian rozłożony!!! Przyjechał w piątek rano a dziś go rozłożyłam 😊

Oczywiście sama nie dała bym rady, więc z pomocą przyszedł mi Szymek, który już nie raz pomagał. Przyjechało 56 paczek eps 100 i dwie rolki foli. Koszt 3,5 tyś. (podziękowania dla p. Piotra od tynków i wylewek, za załatwienie styro w dobrej cenie).  

Najpierw rozłożyliśmy folię:

A wyglądało to tak (jedna z sypialni- tu dało się rozłożyć folię pod rurkami):

Większe i mniejsze  szczeliny wypełnialiśmy pianką niskopreżną. Najtrudniej było zrobić łazienkę, kuchnię i kotłownię ze względu na dużą ilość rurek.

Kotłownia:

Salon:

Pracę zaczęliśmy o 8.00 a skończyliśmy o 20.00 z przerwą na obiad w pobliskim barze i uzupełnienie zapasów pianki (poszło prawie 6 dużych opakowań). Koło południa wpadł do nas jeszcze Tomek, kolega Szymka na kilka godzin i też pomagał (w tym miejscu dzięki dla niego, że przyjechał 40 km i bezinteresownie pomógł). 

Jest jedna rzecz, którą trzeba poprawić, a mianowicie trzeba wyciąć 3 progi między korytarzem a pokojami (zalecenie wylewkarza) i położyć tam styro, no i lepiej pozamiatać, bo dziś nie miałam już siły. Kupione nakolanniki nie przydały się. Dałam radę bez (choć pewnie jutro się okaże czy wstanę z łóżka 😂). Teraz zostało mi się modlić, by nagle, za sprawą jakiegoś cudu, mógł przyjść do mnie wcześniej hydraulik. Ale to zostawię na jutro, bo teraz padam na twarz, cycki, pysk, czy na co tam się jeszcze da paść.

Dobranoc 😊 


18Komentarze
Data dodania: 2019-04-13 23:24:23
Fantastycznie że Ci się udało, ale że miałaś jeszcze siłę na wpis na blogu po takim dniu to podziwiam ☺
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-14 08:12:04
Dzięki. Jak mnie dzieci zobaczyły w domu, to od razu przyniosły piżamę do łazienki i pościeliły łóżko. A jak długo nie wychodziłam spod prysznica, to córka pukała i pytała czy nie usnęłam 😂. A jak pisałam, to jednym okiem już spałam 😆.
odpowiedz
Odpowiedź do mojeendo
Data dodania: 2019-04-14 07:43:30
Świetna robota) będzie cieplutko
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-14 08:30:07
Dzięki. Już było czuć różnicę. W domu zimno jak w psiarni, ale jak się usiadło na rozłożonym styro, to było cieplej przynajmniej w tyłek 😂
odpowiedz
Odpowiedź do wichrowewzgorza
Data dodania: 2019-04-14 08:06:37
Brawo Ty! Super my w dwójkę układalismy trzy dni:)
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-14 08:36:12
Dzięki Aniu. Moi pomocnicy mieli wprawę w docinaniu styro, więc robota szła sprawnie. Nie wiem, jak to się stało, że nie miałam Cię w obserwowanych. Już to naprawiam 😁
odpowiedz
Odpowiedź do anka4848
Data dodania: 2019-04-14 19:02:37
No ja właśnie też nie wiem 😉 może dlatego ze ostatnio nic nie piszę wstyd mi dodawać zdjęcia jak nie mam nic do końca zrobione 😉
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec
Data dodania: 2019-04-14 11:47:09
Super, że się udało 😉
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-14 12:07:55
Dzięki 😊. Dziś odczuwam skutki uboczne: bolą kolana, kręgosłup i łokieć. Wogóle czuję się jak bym była z drewna. A może to już ten wiek? 😂
odpowiedz
Data dodania: 2019-04-14 16:06:20
niby styropian lekki ale daje w kość też wiem coś o tym, nieźle się z tym uwinęłaś, fajnie że kolejny temat do przodu, powodzenia z hydraulikiem
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-14 18:44:42
Dzięki Kasiu, powodzenie się przyda 😊
odpowiedz
Odpowiedź do kasiazwarmii
endo321  
Data dodania: 2019-04-14 18:39:15
Gratuluję wejścia w kolejny etap,oczywiście hydraulika to bardzo drogi etap ,ale bez niego ani rusz dalej.Z drugiej strony jak go skończysz to poczujesz że to już coraz bllżej wprowadzki,oczywiscie poczujesz też radosć,dume i dziure w budżecie ,hi hi.Pozdrawiam cieplutko,życzę wymarzonej przeprowadzki przed rokiem szkolnym.Pa,pa pa
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-14 18:49:26
Dzięki kochana. A co u Was? Dawno nic nie pisałaś 😭. Udało się załatwić zwrot z wniosku "czyste powietrze"?
odpowiedz
Odpowiedź do endo321
Data dodania: 2019-04-15 08:29:15
super robota! to teraz czekamy na wylewki :)
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-15 08:42:31
Dzięki. Jeszcze modły o hydraulika 😂. A Wam udało się załatwić wcześniej wylewki?
odpowiedz
Odpowiedź do mariemil2018
Data dodania: 2019-04-15 09:08:46
styropian mamy już rozłożony, będziemy dzisiaj dzwonić. wstępny plan: środa-czwartek :), ale może uda się wcześniej
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec
Data dodania: 2019-04-15 09:25:35
My też sami kładliśmy styropian z naszym dziecię :) i to był mega miło spędzony czas :) mimo zmęczenia, dobrze bawiliśmy się :) Gratulacje dla Was :)
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-15 09:43:57
Dzięki. Moje dzieciaki nie chciały. Wolały wykorzystać, że mama zajęta w myśl zasady: "chulaj dusza..." 😆
odpowiedz
Odpowiedź do koliberek

No i klops

Blog:  fidulec
Data dodania: 2019-04-09
wyślij wiadomość

Witam.

Niech to szlak!!! Nici z wylewek!!! A wszystko było już tak ładnie dograne.

Ale od początku. Dziś miał przyjechać styropian. Jutro miałam go układać i nawet dogadałam się z Szymkiem (moim cieślą, dekarzem, układaczem wełny, itp, itd), że mi pomoże. Kupiłam piankę, nakolanniki, nożyki i inne takie tam. Wypisałam również wniosek urlopowy. Mało tego, koleżanki i koledzy z wydziału mieli wpaść po pracy z kociołkiem na ognisko, żeby wesprzeć mnie na ciele i duchu. W czwartek miał wejść Hydraulik. To był jedyny dzień, kiedy mógł rozłożyć podłogówkę. Na 18.04 miałam umówione wylewki a w majówkę miałam ruszyć z sufitami. A potem farba na ściany, płytki, meble i w wakacje przeprowadzka. A tu nagle, dziś o 15.00 telefon, że nie ma styropianu,  bo zapowiedziano podwyżki cen i hurtownia nie wyrabia się z realizacją zamówień. Najwcześniej dowiozą w czwartek po południu. No i klops.  Hydraulik będzie mógł wejść dopiero po majówce, więc przez dwa dni opóźnienia, wszystko opóźnia się o miesiąc 😬. Musiałam wszystko odwołać, łącznie z kociołkiem 😢.  Czy mówiłam już, że kocham swoją budowę?

Życzę Wam, abyście mieli trochę więcej szczęścia z terminami niż ja 😊

Pozdrawiam Marta






22Komentarze
Data dodania: 2019-04-09 23:21:19
Bedzie dobrze na pocieszenie powiem Ci my mieliśmy pare takich klopsów z opóźnieniem 😲
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-10 00:47:32
Dzięki Zosiu za pocieszenie 😘. Wiem, że się nie da przejść przez budowę bez wkurzania, No ale wszystko już tak ładnie się zgrywało...
odpowiedz
Odpowiedź do zosiunia3
Data dodania: 2019-04-09 23:59:40
To tylko pierduły z terminami) Ważne że masz nakolanniki i Szymka króry pomoże i tu i tam))) myśl pozytywnie)
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-10 00:52:22
Hahaha. Tak, nakolanniki to już niezły początek 😂. A i Szymek powiedział, że urwie się z innej budowy i wpadnie pomóc na jeden dzień. Szkoda tylko tego ogniska i kociołka 😉
odpowiedz
Odpowiedź do wichrowewzgorza
Data dodania: 2019-04-10 06:32:14
Witaj Marta😀 podczas budowy domu opóźnienia to normalka i każdy to zaliczył.Nie martw się,nadrobisz innymi etapami.Pozdrawiam😀
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-10 07:18:20
Hej 😁 Wiem, że normalka. Ale każda obsuwa wkurza, szczególnie jak wizja końca oddała się 😧 Masz rację, teraz będę musiała machać pędzlem dwa razy szybciej, albo modlić się, żeby Hydraulikowi się coś zwaliło i mógł przyjść do mnie wcześniej 😉 Pozdrawiam 😁
odpowiedz
Odpowiedź do agadam26
Data dodania: 2019-04-10 07:07:46
nie odwołuj kociołka !
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-10 07:27:16
Za późno! Ale co się odwlecze, to nie uciecze. Sezon dopiero się zaczyna. Pozdrawiam 😁
odpowiedz
Odpowiedź do mokonski
Data dodania: 2019-04-10 07:39:45
cholera jak na złość! niestety tak to jest z budową.. jak my mamy coś co do dnia ustawione to też najczęściej jest klops.. teraz nauczeni doświadczeniem dajemy sobie zawsze 2-3 dni jakby ktoś miał zawalić.. ale nie zawsze da rade.. głowa do góry! jakbyś potrzebowała pomocy - daj znać - mamy niedaleko a doświadczenie w styro jakieś już też mamy ;)
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-10 07:45:26
Wielkie dzięki za wsparcie i zaoferowaną pomoc. Fajnie wiedzieć, że są ludzie gotowi nieść pomoc 😘😘😘
odpowiedz
Odpowiedź do mariemil2018
p_meg1  
Data dodania: 2019-04-10 08:12:55
Głowa do góry, ale niestety tak jest co chwilę. Usłyszałam jakiś czas temu radę od szefa ekipy i staram się stosować: "Lepiej żeby materiał czekał na fachowca niż fachowiec na materiał."
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-10 09:25:17
Dokładnie tak, ale wiesz jak jest. Człowiek się cieszy, że się ładnie coś układa a tu zonk 😝. Ten raz wyjątkowo mnie wkurzył. Pocieszam się, że nie ma tego złego... Pozdrawiam 😁
odpowiedz
Odpowiedź do p_meg1
endo321  
Data dodania: 2019-04-10 21:51:13
Witaj,opuźnienia to normalny stan ,ktòry trzeba przeczekać.Nie stresuj się ,nie ma czym ,wprowadzisz się o miesiąc pòźnie,mòj płytkarz unika zafugowania płytek drugi miesiąc,no bo wziął już pieniążki za całość.Ale przestałam się tym przejmować,życie jest kròtkie ,trzeba się cieszyć tym co się już ma.Moi znajomi cieszyli się z nowego domku,a miesiąc po przeprowadzce okazało się że ich pięcioletni syn ma glejaka rozlanego .Bez rokowań,6 mies.mu zostało.Przykra sprawa,po tym jak się dowiedziałam przewartościowam swoje życie,Ty też nie pozwòl ,by twòj wymarzony dom stał sie twoim koszmarem.Powodzenia,hej czołem,kluski z rosołem
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-10 23:27:35
Hej 😊 To nie jest takie proste dla mnie, ponieważ z przeprowadzką zmienia się u mnie wszystko (totalne odcięcie od przeszłości). Jeśli nie zdążę do września, to dzieci nie będą mogły iść do nowej szkoły. Córka po wakacjach idzie do 8 kl, więc i tak to dla niej dyskomfort. Nie mogę zabrać jej dodatkowo z połowie roku szkolnego. Z drugiej strony czekać kolejny rok, też bez sensu, bo musiała bym utrzymać dwa domy i do pracy nadal jeździć 40 km w jedną stronę. Mam za duże ciśnienie, żeby teraz odpuścić, więc się wkurzam jak coś idzie nie tak. Wiem, że szkoda nerwów i że pewnie za chwilę będę się z tego śmiać, ale teraz jestem zła 😬 Ale już trochę mniej niż we wtorek 😆 A co u Was? Dawno nic nie pisałaś? Pozdrawiam 😘
odpowiedz
Odpowiedź do endo321
endo321  
Data dodania: 2019-04-11 20:56:19
Cześć,u mnie w maju zaczynamy meblować,Praktycznie wszystko zrobione,elewacja,hydraulika(właśnie wybrzewamy domek),łazienka,ubijacja,salon belki na suficie .Zdecydowałam się też na biokominek. Wrzuce kilka zdięć,jak posprzątam ,lub po świętach jak zamontują kuchnię czarno-drewnianą.Trzymaj się,znasz to powiedzenie,co nas nie zabije to nas...
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec
Data dodania: 2019-04-14 06:14:25
U mnie taka sama sytuacja a nawet gorsza. W sensie z przeprowadzką. Przeprowadzamy się z innego województwa więc zaczniemy całkowicie od zera: dzieci szkołę, ja pracę (tu dodatkowy stres czy znajdę pracę w zawodzie). Nie możemy czekać z przeprowadzką kolejny rok bo nie chcę robić dzieciom stresu, w pracy już wszyscy wiedzą. Najwyżej będziemy mieszkać na gołej podłodze i spać na materacach. Teraz oprócz budowy i rosnących kosztach, a topniejącej kasy najbardziej martwi mnie szukanie pracy. Czuję się jakbym dla marzenia o domu cyrograf na siebie podpisała.
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec
fidulec  
Data dodania: 2019-04-14 08:03:37
No to trzymam kciuki za nas obie. Musimy dać radę. We wrześniu otwieramy szampana i pijemy przez MB 😉
odpowiedz
Odpowiedź do kurowska_ambrozja_c
Data dodania: 2019-04-14 12:34:27
😁
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec
Data dodania: 2019-04-12 18:48:38
Podobno nie da się przejść przez budowę bez opóźnień i nie da się wszystkiego dograć na tip top ;) u mnie też opóźnienia i zagmatwanie ale z tynkami. Jakie robisz wylewki?
odpowiedz
fidulec  
Data dodania: 2019-04-12 21:48:03
Zwykle, mixokretem. Dziś rano przyjechał styro, więc jutro zaczynam układanie. Oczywiście zdam relacje 😊. A co z tynkarzami? Nie mają terminów? Zazdroszczę Ci elewacji (oczywiście tak pozytywnie). U mnie pewnie długo będzie "goło", ale oby wesoło 😂.
odpowiedz
Odpowiedź do kurowska_ambrozja_c
Data dodania: 2019-04-13 07:22:04
Tynkarze robią na dużej budowie od jesieni i mają obsuwę.
odpowiedz
Odpowiedź do fidulec
Data dodania: 2019-04-17 13:21:44
życie płata figle.. wylewki miały być jutro, a dziś się dowiadujemy, że jednak po świętach :((( ehhhh
odpowiedz
fidulec
ranga - mojabudowa.pl mistrz
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 65010
Komentarzy: 875
Obserwują: 80
On-line: 9
Wpisów: 57 Galeria zdjęć: 205
Projekt ENDO 2
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy bez poddasza bez piwnicy
MIEJSCE BUDOWY - Serock
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2019 listopad
2019 październik
2019 wrzesień
2019 sierpień
2019 lipiec
2019 maj
2019 kwiecień
2019 marzec
2018 grudzień
2018 listopad
2018 październik
2018 wrzesień
2018 sierpień

OBECNIE NA BLOGU
3 niezalogowanych użytkowników